Estetik, yaratıcılık, teknolojik performans, tasarımda öncülük olguları ile yaratılan 2.900 m2’lik fuar alanında 32 farklı otomobil ve konsept araçlar sergilenecek.
Peugeot’nun çevreye saygı konusunda liderliğinin ve HYbrid4 teknolojisinin ön planda olacağı Frankfurt Otomobil Fuarı’nda 5008 ve RCZ modellerinin dünya prömiyerleri yapılacak.
Peugeot çevreye saygı konusunda lider
Bu büyük otomobil randevusu Peugeot için yakıt tüketiminin ve CO2 emisyonlarının azaltılması hedefini ürün politikasının tam kalbine yerleştirme konusundaki kararlılığını bir kez daha ortaya koymak açısından bir fırsat oluşturuyor: Bugün Peugeot’nun temel hedefi çekici, rekabetçi ve çevreye saygılı bir ürün gamı sunmak ve dönüm noktası yaratacak bir teknolojiyle geleceğe hazırlanmaktır.
Bugüne kadar 2,1 milyondan fazla HDi FAP motorlu araç satışı gerçekleştiren Peugeot, partikül filtresinin mucidi ve lideri konumunda bulunuyor. Peugeot 207 “99 g”, Peugeot 107 “106 g”, Peugeot 308 HB “120 g”, Peugeot 407 “129 g” ve Peugeot 3008 ”130 g“ olmak üzere “düşük salınımlı” motorların bulunduğu 5 farklı ürün geliştirildi. Peugeot, 130 g/km’den daha düşük CO2 emisyonuna sahip 24 farklı aracı tüketicilerin beğenisine sunuyor.
Yarınların teknolojisi HYbrid4 olacak
“Tamamen elektrikli” şehir içi modellerinin 2010 yılı sonu itibariyle geri dönüşü ve ikinci nesil STOP&START sisteminde 2011’den itibaren yaygın üretime geçişin yanı sıra Peugeot iki yıldan kısa bir süre içinde otomobil dünyasında çığır açacak tüketim/emisyon değerleri ile yenilenen sürüş keyfinin bağdaştırılabileceği bir geleceğe hazırlanıyor.
Bugün yüksek dizel otomobil payının var olduğu Avrupa otomobil pazarında kabul görecek HYbrid4 adı verilen yenilikçi dizel-hibrid teknolojisi, öncelikle Grubun HDi motorlar ve elektrikli araçlar konusundaki mükemmel bilgi birikimine ve sahip olduğu zengin deneyimin (altı ileri otomatik kontrollü manuel vites kutusu, STOP&START sistemi, vs.) kullanımına dayanıyor.
Bu yeni teknoloji kapsamında motor adaptasyonu konusunda paralel bir yerleşim tercihi yapıldı. Dönüşümlü olarak çalışan HDi motor ile elektrikli motor şehir içinde veya dışında kullanım koşullarında ideal bir randıman sağlıyor.
Aynı anda çalışan iki motor doğal olarak bir performans artışı sağlıyor. Sonuçta, karma devirde eşdeğer performansla yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu %35 oranında düşürülerek, bu alanda gerçek bir dönüm noktası oluşturuldu.
200 bg (147 kW) güç potansiyeli ile artan performanslar, başarılı teknik ve ekonomik çözümü garanti eden sürekli 4x4 çekiş ve çok sayıda modele uyarlanabilme olanağı gibi yeni standartlar ile ön plana çıkıyor.
HYbrid4 teknolojisi ile elektrikli motorun orijinal biçimde aracın arkasına yerleştirilmesi mekanik bir bağlantı sakıncası olmaksızın dört tekerlekten çekiş ile teknik ve ekonomik bir fizibilite gibi yeni birtakım avantajları beraberinde getiriyor. Farklı termik motorların ön blokta kullanılması sayesinde bu teknolojinin çok sayıda farklı modele adaptasyonu ve ortak kullanım olanağı sağlanıyor.
Yeni bir teknoloji, ne kadar fazla kişiye ulaşabilirse o kadar fazla yaygınlaşır. Dolayısıyla Peugeot, hissedilmeden çalışan çekiş ve güç aktarma birimleri sayesinde sıra dışı çevre dostu özellikler ve yenilenen bir sürüş keyfi sunan, yüksek performans ve dinamik sürüş özelliklerini bir araya getiren HYbrid4 teknolojili araç gamını orta vadede geliştirmeyi hedefliyor.
Peugeot’nun Frankfurt Otomobil Fuarı’ndaki standında dünya prömiyerinde ilk kez tanıtılacak olan iki konsept araç, markanın bu hedefini ortaya koyuyor: Peugeot, 2011 ilkbaharında pazara sunulması planlanan seri üretim modelin habercisi olan 3008 HYbrid4 ve RCZ HYbrid4 konsept modelleriyle, yüksek performanslı ve çevre dostu otomobil kavramının yeni bir sentezini gözler önüne seriyor.